010 - 451 69 27
info@selectautocentrum.nl
4.3 / 5 Google Review (53)

Er is nu misschien veel vraag naar Tesla's EV-credits, maar hun tijd is beperkt

Gepubliceerd op: oktober 4, 2022

Iedereen praat graag over Tesla's wettelijke kredietverkopen, wat logisch is - ze zijn een van de meer unieke inkomstenstromen van het bedrijf. In een wereld waar inkomsten meestal worden gegenereerd door de verkoop van motorvoertuigen, accessoires of merkartikelen voor lifestyle, lijkt het verkopen van "naleving van de wet" een kerkelijke anomalie. Maar net zoals de katholieke kerk vóór de Reformatie, kunnen Tesla's dagen van het verkopen van aflaten geteld zijn.

Een verhaal van Automotive News speculeert dat Tesla's EV-credits "een hot item zullen worden" met steeds strengere emissiebeperkingen, maar het mist een paar belangrijke details. Ten eerste zijn de tegoeden van Tesla al een hot commodity - het bedrijf heeft alleen al in het laatste kwartaal $ 344 miljoen verkocht. Maar het tweede detail is het echte probleem voor het bedrijf: de Californische emissiewet zal binnenkort de handel in wettelijke kredieten verbieden.

Zie, Californië (en de staten die de emissienormen volgen) vereisen dat een bepaald percentage van de verkoop van elke fabrikant emissievrij is. Tesla, als fabrikant van uitsluitend EV's, overtreft regelmatig die percentagemandaten - waardoor het bedrijf overtollige kredieten kan verkopen aan autofabrikanten die hun shit nog niet helemaal op orde hebben. Aangezien die percentages voortdurend toenemen, zullen traditionele autofabrikanten klauteren om aan de nieuwe regelgeving te voldoen; tegelijkertijd zal het overaanbod van Tesla beginnen af ​​te nemen. Dit is wat we in de biz een verkopersmarkt noemen, waar Tesla verbazingwekkende prijzen kan eisen voor zijn kredieten.

Maar over acht jaar komt er een einde aan die fiscale joyride, allemaal dankzij onze oude vriend, de California Code of Regulations. Met name 13 CCR § 1962.4, de laatste update van die ZEV-percentages. Daarin staat een enkele zin die al die honderden miljoenen dollars van Tesla's inkomen zal snijden: "Een fabrikant mag na het modeljaar 2030 geen overtollige geconverteerde ZEV- of PHEV-waarden verkopen."

Het bedrijf heeft misschien de tijd van zijn leven om op korte termijn EV-credits te verkopen, maar de klok tikt de acht resterende verkoopjaren door. Daarna moet het terugvallen op zijn andere belangrijke niet-auto-inkomstenstroom: de verkoop van nieuwe riemgesp.

Heeft u een vraag? Het team van Select Autocentrum staat voor u klaar om alle vragen te beantwoorden. Vul het formulier in of maak gebruik van de contact mogelijkheden.
010 - 451 69 27
info@selectautocentrum.nl




    Boek vandaag nog een proefrit

    DEALER ONDERHOUDEN

    Bekijk ons aanbod

    Elektrisch aanbod

    Meer informatie